Moje odchudzanie #3

Szczerze mówiąc nie wiem trochę jak zacząć ten post, być może dlatego, że jeszcze nie wiem co napisać. 😉 A więc po co piszę jak nie mam o czym? Posty “moje odchudzanie” są dla mnie podsumowaniem dwóch minionych tygodni, dają mi możliwość zastanowienia się nad tym co robiłam, czy robiłam coś dobrze i warto to kontynuować, czy może coś poszło nie tak i dobrze by było coś zmienić. Myślę, że to całkiem dobry temat na post. 😉

Jak nie napisać pracy magisterskiej w 3 lata

Mogłoby się wydawać, że NIEnapisanie pracy magisterskiej w trzy lata to pikuś. W końcu wystarczy jej nie pisać, nie myśleć o niej i ogólnie olać sprawę. No tak, to by było bardzo proste, dla mnie za proste. 😉 Ten temat wywołuje we mnie tyle emocji, że nawet jak zaczynam pisać ten post – to mi się odechciewa pisać cokolwiek i muszę wmawiać sobie, że jestem jak kwiat lotosu na jeziorze za każdym razem gdy o tym wszystkim myślę. 😉

Dieta mózgu #2 Dlaczego warto ograniczyć kalorie?

Pączki, babeczki, batoniki, pokryte cukrowymi polewami płatki śniadaniowe, fast foody… Wszystkie te produkty są naładowane kaloriami. Na domiar złego są produktami o bardzo niskiej gęstości odżywczej, w swoim składzie mają głównie węglowodany proste oraz niepełnowartościowe “złe” tłuszcze – najczęściej utwardzone. Bardzo niska wartość odżywcza takich produktów oraz wysoki poziom cukrów prostych, sprawia, że w dość krótkim czasie po spożyciu posiłku znów czujemy głód (mimo wysokiej kaloryczności tych produktów).

Cukinia na cieście francuskim

Ten przepis jest bardzo, bardzo prosty. Można wykorzystać do niego wiele innych składników, np. takich, które zalegają nam w domu. U mnie miałam dwie cukinie, które musiałam bardzo szybko zjeść, ale równie dobrze można użyć pomidorów, papryki, kabaczków, bakłażana, cebuli lub wszystkiego na raz. 😉 Niestety to danie nie należy do dietetycznych, ale za to jest super sycące. Polecam podawać je z miską sałat i świeżych warzyw. Świetnie nadaje się na lunch, tym bardziej, że można jeść je nie tylko na ciepło ale i na zimno, a porcję można ukroić tak aby zmieściła się do ulubionego lunchboxa. 🙂 Składniki: 2 […]

Dieta mózgu #1 Woda

Mózg jest jednym z najciekawszych i najważniejszych organów w organizmie czlowieka. Jeśli pracuje prawidłowo, człowiek także funkcjonuje bez zarzutu. Jesteśmy tym co jemy, a więc tym samym jest nasz mózg. Jesli chcesz być właścicielem sprawnie działającego mózgu, musisz dostarczyć mu odpowiedniego pożywienia. Z badań wynika, że najskuteczniejszą metodą na usprawnienie działania umysłu jest właściwa dieta.

Jarmuż – SUPERżywność

Jarmuż jest jednym z najstarszych warzyw kapustnych (grupa warzyw krzyżownych), uprawianych już w czasach starożytnych. Występuje w wielu wariantach kolorystycznych. Jest odporny na niską temperaturę dzięki temu może służyć jako znakomite źródło składników odżywczych w okresie jesienno-zimowym. Wysoka wartość odżywcza Spośród warzyw kapustnych zawiera najwięcej potasu, beta-karotenu, żelaza, wapnia, witamin B1, B2, B3, A, E i C na 100g części jadalnych. Oprócz tego zawiera sporą ilość białka, błonnika pokarmowego oraz duże ilości polifenoli (niektóre odmiany także antocyjany). Duża zawartość związków bioaktywnych wpływa na jego właściwości przeciwutleniające, bakteriobójcze i grzybobójcze, chronią one przed działaniem wolnych rodników, wspomagają detoksykację organizmu, a także […]