Zdrowe nawyki żywieniowe

Jeśli wiesz, że chcesz wprowadzić zmiany w swojej diecie, bo np. chcesz zredukować swoją masę ciała, albo chcesz poprawić stan swojej skóry, włosów i paznokci, warto zacząć od małych kroków. Takie postępowanie nie zaburzy całego Twojego świata i nie wystawi Twojej siły woli na próbę. Wprowadzanie dużych zmian w życiu lub dużej ich ilości na raz rzadko kończy się sukcesem, wypalamy się wtedy bardzo szybko, a potem pozostaje żal, wstyd i pretensja do siebie, a przez to brak motywacji do kolejnych działań… :/ Poniżej przedstawiam kilka czynności, od których warto zacząć zmianę diety, bo dzięki nim dużo łatwiej będzie wprowadzać kolejne, większe zmiany.

  1. Poranne nawadnianie – Picie odpowiedniej ilości płynów jest bardzo ważne, mówią to chyba wszyscy (jeśli ktoś tak nie mówi to kłamie). Twój organizm potrzebuje wody do prawidłowego przeprowadzania wielu procesów, ograniczanie jej to barbarzyństwo na samym sobie. Zacznij od szklanki wody z cytryną na czczo, dzięki temu przygotujesz swój żołądek do trawienia i obudzisz swój organizm.
  2. Zamień białe pieczywo na „ciemne” – Ciemne napisałam w cudzysłowie, bo jak to mówią „nie wszystko złoto co się świeci”. Podobnie jest w przypadku chleba, nie każde pieczywo o ciemnym zabarwieniu jest pieczywem z mąki z pełnego ziarna, może być po prostu barwione karmelem, więc zanim zakupisz przeczytaj skład i oczywiście kup to z mąki z pełnego przemiału 😉
  3. Posłódź i posól mniej – Oczywiście jeśli w ogóle słodzisz lub solisz. Ciężko jest przestać słodzić lub solić, jeśli używa się dużo cukru i soli, dlatego najlepiej na początek zmniejszyć po prostu ich ilość. Zwykłą sól możesz zastąpić solą potasową, w bardzo prosty sposób wprowadzisz do swojej diety potas, którego w stosunku do sodu spożywamy za mało. Obowiązkowo zredukuj ilość cukru, wierz mi – herbata czy kawa bez cukru smakują naprawdę dobrze i da się je wypić. Teraz nie byłabym w stanie wypić posłodzonej czarnej herbaty, a kiedyś słodziłam nawet 2 łyżeczki. Jeśli słodzisz 2 łyżeczki, zmniejsz tę ilość do 1,5, potem do 1, aż w końcu dojdziesz do zera.
  4. Dodaj warzywo lub owoc do każdego posiłku – Najlepiej byłoby, gdyby warzywa i to jeszcze świeże stanowiły połowę Twojego posiłku, ale powoli 😉 Jeśli jesz mało warzyw, albo nie jesz ich wcale, zacznij od np. sałaty na kanapce, albo pomidora. Jedz to co lubisz, żeby się nie zniechęcić
  5. Zmniejsz ilość tłuszczu – Najwspanialej by było gdybyś przestała smażyć na tłuszczu i nie smarowała chleba masłem, ale na początek po prostu zmniejsz ich ilość. Do tego zamiast 2 plasterków sera połóż na kanapkę jeden, a do twarożku dodaj mniej śmietany, w zamian za to dodaj jogurtu. Czy to nie proste?

Takie małe zmiany-zamiany sprawią, że nie odczujesz prawie różnicy. Zamiast przechodzić na dietę, zmień nawyki żywieniowe, będzie to dużo łatwiejsze, nie będziesz przy tym cierpieć z powodu głodu, mieć wyrzutów sumienia, a prawdopodobieństwo, że Ci się uda jest dużo większe. Wiesz, dlaczego? Zdrowe nawyki z nami pozostają na całe życie, a na dietę zazwyczaj przechodzimy tylko na jakiś czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *