Pasta kanapkowa z soczewicy (z cebulką ;)

Soczewica to produkt należący do roślin strączkowych, bogatych w białko i witaminy z grupy B. Można z niej robić zupy, dodawać do sałatek i ciast, dodawać do farszu na pierogi lub robić z niej pyszne pasty kanapkowe. 😉 Ta ostatnia propozycja jest najszybszą do przygotowania, a w dużym stopniu może wpłynąć na urozmaicenie naszej diety.

Plusami past kanapkowych jest to, że można doprawić je tak aby wszystkim smakowały (np. poprzez zrobienie kilku wersji jednocześnie) oraz to, że zawsze się udają. Pasty kanapkowe ze strączkowych mają jeszcze jedną duuużą zaletę, strączkowe w połączeniu w węglowodanami uzupełniają naszą dietę o wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, których nasz organizm nie jest w stanie sam zsyntetyzować = białko z tego połączenia jest tak samo wartościowe jak białko zwierzęce. Kanapki z taką pastą są bardzo sycące, nadają się do pracy, szkoły,  na piknik itd.  😉 Polecam 🙂

Składniki:

  • soczewica łuskana ok. 3/4 szkl.
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • oregano
  • czosnek granulowany
  • suszona lub świeża natka pietruszki
  • pieprz
  • sól

Przygotowanie:

  • Soczewicę ugotuj do miękkości (nie trzeba jej uprzednio namaczać).
  • Cebulę pokrój i zeszklij na patelni na jednej łyżce oleju, posól i dodaj oregano.
  • Cebulę dodaj do odcedzonej (lub odparowanej) soczewicy, dodaj pieprz, pietruszkę, szczyptę czosnku oraz szczyptę soli, wszystko wymieszaj, a następnie zblenduj.
  • Jeśli trzeba – dopraw pastę do smaku.
  • Do pasty można dodawać różne nasiona oraz inne przyprawy i warzywa (duszona papryka, bakłażan, pieczarki)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *