źródło: pixabay.com

Dlaczego nie warto przechodzić na dietę?

Tak na prawdę na to pytanie mogłabym odpowiedzieć jednym zdaniem i myślę, że większość z Was zna na nie odpowiedź. 😉 Jednak stwierdziłam, że już za niecałe trzy miesiące Sylwester, 😉 przed którym całe grono Pań będzie chciało zrzucić kilka kilogramów w tydzień, a potem nowy rok, na początku którego mnóstwo osób będzie miało plany, bardzo często związane z odchudzaniem. Zrzucenie kilku kilogramów w tydzień i przejście na dietę z okazji nowego roku w większości przypadków kończą się porażką. Czemu tak jest?

Odpowiedź jest bardzo prosta. W obu przypadkach osoba przechodzi na dietę, bardzo często nowa dieta jest całkowicie inna niż ta  dotychczasowa. Hmmm, ale chwilę, jak to dotychczasowa? Po co ktoś przechodzi na dietę skoro już był na jakiejś innej? Teraz uwaga, będzie złota myśl – wszyscy jesteśmy na jakiejś diecie. Dieta to sposób odżywiania, a wszyscy odżywiamy się przecież w jakiś sposób. Czasem zdrowszy, czasem mniej zdrowy, z większą lub mniejszą ilością warzyw, owoców, mięs, pieczywa itd. Każdy z nas ma swoją dietę, przy czym nie zawsze odpowiada ona potrzebom organizmu. Warto przyjrzeć się temu jak się odżywiamy, zobaczyć co w naszej diecie jest ok, a co nie, a potem powoli zacząć wprowadzać zmiany. Dzięki temu, że zmiany zostaną wprowadzone powoli, krok po kroku, dużo łatwiej będzie nam je wprowadzić, utrzymać i przekuć w zdrowe nawyki. W przypadku przechodzenia na dietę, po pierwsze, wychodzimy z założenia, że przechodzimy na nią czasowo, po drugie, że nie będzie to nic przyjemnego, a po trzecie wprowadzenie na raz wielu zmian bywa za bardzo obciążające i przez to dużo szybciej rezygnujemy.

W związku z powyższym mam propozycję. 🙂 Do tego posta załączam dzienniczek żywieniowy, wraz z ankietą sprawdzającą częstotliwość spożycia różnego rodzaju produktów spożywczych. Dzięki nim będzie Ci dużo łatwiej przyjrzeć się temu jak się odżywiasz. Jeśli chcesz, możesz swój uzupełniony dzienniczek przesłać do mnie, czyli na adres zdietowana@gmail.com, a ja odeślę Ci trzy pomysły na to jak w prosty sposób wprowadzić pozytywne zmiany w Twoim sposobie odżywiania. Propozycje będę odsyłać osobom, które wyślą mi dzienniczek do końca października 2019. 🙂

DZIENNICZEK DO POBRANIA

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *